Integracja w SP 45
Strona główna Nasze klasy Galeria Powrót do strony szkolnej
 
Nawigacja
Strona główna
O nas
Nasze klasy
Klasa 1d
Klasa 1 e
Klasa 2 d
Klasa 3 d
Klasa 4 d
Warto przeczytać
Savoir - Vivre
Integracja okiem rodzica
integracja w skrócie
Piszą o Nas
Dialogi, grudzień 2011
Galeria
Powrót do strony szkolnej
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
o nas
Pierwszy oddział integracyjny w naszej szkole powstał w roku szkolnym 2008/2009. Od tego czasu szkoła przeszła szereg remontów. W celu usunięcia barier architektonicznych, zamontowano windę, platformę schodową, dostosowano sanitariaty, zakupiono nowoczesne wózki inwalidzkie i schodołazy. Nasza szkoła stała się bezpieczna i przyjazna dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo. Wszyscy nauczyciele pracujący w naszej szkole niemal ciągle się dokształcają, by wyjść naprzeciw potrzebom dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.




Aktualnie mamy 5 oddziałów integracyjnych. W każdym z nich uczy się od 13 do 18 uczniów w tym do 5 uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. W klasie integracyjnej pracuje zawsze dwóch pedagogów: nauczyciel przedmiotu oraz pedagog wspomagający z wykształceniem specjalnym. Obecność dwóch nauczycieli wzajemnie ze sobą współpracujących stanowi ułatwia dzieciom zdobywanie umiejętności określonych w podstawie programowej.


Głównym zadaniem pedagoga wspomagającego jest dostosowanie metod i form pracy, do możliwości i tempa pracy uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi oraz maksymalne integrowanie uczniów na płaszczyźnie edukacyjnej, społecznej i wychowawczej. Mniejsza liczebność uczniów w klasie sprzyja indywidualnemu podejściu nauczyciela do każdego dziecka, rozwijaniu zainteresowań, stymulowaniu rozwoju nie tylko procesów edukacyjnych.


Uczniowie klas integracyjnych otoczeni są szeroko rozumianą pomocą psychologiczno-pedagogiczną, całość oddziaływań ma na celu wszechstronne stymulowanie rozwoju wszystkich dzieci. Oprócz opieki nauczycieli przedmiotów, niemal cały czas obecny jest pedagog rewalidacyjny i korekcyjny, który jest przygotowany by wspomóc proces edukacyjny, dostosować do możliwości uczniów. Ma on również szerokie kompetencje diagnostyczne, by w porę wychwycić ewentualne trudności szkolne i je likwidować.
Nauczyciele prowadzący klasę integracyjną są starannie dobierani, by potrafili ze sobą współdziałać dla dobra wszystkich uczniów w klasie. Tylko ujednolicony system oddziaływań i ciągła współpraca między nauczycielem i pedagogiem wspomagającym daje szansę na powodzenie zarówno procesu edukacyjnego jak i wychowawczego.


Uczniowie klas integracyjnych mają świadomość posiadania „dwóch wychowawców”, co zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa. Ułatwia to również współpracę z rodzicami, która w klasie integracyjnej jest bardzo ważna.
Klasy integracyjne biorą aktywny udział w życiu szkoły, są organizatorami wielu ciekawych akcji ogólnoszkolnych, reprezentują szkołę poza jej murami. A nade wszystko tworzą radosne, aktywne i bardzo zgrane oddziały klasowe.
System kształcenia integracyjnego cieszy się coraz większym zainteresowaniem rodziców dzieci niepełnosprawnych jak i też pełnosprawnych. Oto kilka ważnych informacji:

- Integracja szkolna polega na maksymalnym włączeniu dzieci niepełnosprawnych do placówek edukacyjnych umożliwiając im kształcenie w gronie zdrowych rówieśników.
- Wszystkie klasy integracyjne tworzone w szkołach publicznych realizują program nauczania powszechnie obowiązujący, ale dla uczniów niepełnosprawnych jest on odpowiednio zmodyfikowany i dostosowany do ich indywidualnych potrzeb i możliwości.
- Zajęcia w klasie integracyjnej prowadzone są przez dwóch nauczycieli.
W oddziałach integracyjnych może uczyć się maksymalnie 20 uczniów, w tym od 3 do 5 niepełnosprawnych.

Niewątpliwymi zaletami kształcenia integracyjnego są:

- indywidualne podejście do każdego dziecka uwzględniające jego potrzeby
edukacyjne i społeczne,
- zapewnienie każdemu dziecku poczucia bezpieczeństwa i akceptacji,
- kształtowanie pozytywnych cech osobowości,
- usamodzielnianie dzieci niepełnosprawnych, przygotowanie ich do życia w
społeczeństwie,
- kontakt dzieci zdrowych z niepełnosprawnymi, budzenie poczucia tolerancji dla cudzej
odmienności i niepełnosprawności,
- nauka i wychowanie pod opieką dwóch pedagogów,
- mała liczebność grupy.


Rodzice dzieci pełnosprawnych wybierając klasę integracyjną dla swojego dziecka dają mu szansę nauczenia się tolerancji, szacunku i zrozumienia dla potrzeb drugiego człowieka. Wszystkie wartości, jakie wspólnie uda się wpoić w dzieciństwie z pewnością zaowocują w przyszłości.

Copyright © 2006
14200 Unikalnych wizyt

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie